Alla inlägg under september 2012

Av Emma - 27 september 2012 12:11

Sitter just nu och ammar Edvin,en mysig stund,bara han och jag. Tanken på att han nu är 4månader och 10 dagar skrämmer mig. Min lille påg börjar bli "stor" - om några månader behövs inte bröstmjölken längre,hemska tanke... Var tar tiden vägen? Underbart att va mamma men tiden som förr gick fort går nu ännu fortare!

Vi älskar dig,Edvin <3

Av Emma - 21 september 2012 10:53

trots att ja har appen i telen så blir uppdateringen sisådär...

aja - idag é de iaf fredag & -1kg på vågen!! Sakta men säkert går det neråt, vilket gillas skarpt!


Frukosten é i magen nu, kaffekopp nr två väntar på mig!!


I veckan har habaneras kurser kört igång, skoj med lite "gratis motion" & massa snack med folk!!

Har även hunnit med lite folk här, städat huset, möblerat om lite i köket & vikt & lagt in tvätt - vilket jag avskyr. Tvätta é skoj, torktumla likaså, vika det é OK, MEN att få in det på sin plats é så tråkigt. Men nu é "tvättade kassen" tom - iaf från igår till idag! Blir väl till att tvätta idag igen när sambon kommer med med "veckans dos"!!


Helgen, tja.... Rebecca "Sickan" kommer i em en sväng & imorgon blir de P&G på em, tydligen en familjedag där!! Sen é den oplanerad!! Blir väl till att försöka sortera lite i "lådarummet", vi é en bit på väg...


<3  

Av Emma - 14 september 2012 08:54

Underbara morgon,kaffe och macka med lemon curd - belöning efter att vågen sagt -0.3kg idag. Bättre än inget& minus - de e huvudsaken!

Edvin snarkar än,fick mat för 1h sen,sen slockna han igen! Förstår honom - i detta vädret e ingenting roligt...

Helgen é iaf här,bvcbesök i em sen står en orörd helg för dörren...!!

Av Emma - 13 september 2012 09:04

idag har vi ingenting planerat i vår kalender ~ skönt!!

Martina kommer i em & ska få fixat naglarna, men det räknas inte riktigt som en "aktivitet" - é mys det me!!


Sitter i soffan nu i min "ånpiss" & slappar. Fick snesläpp på mössen i väggarna, krafsandet gör mig galen.

Edvin snarkar gott i sin säng - sjusovarn nr.1 Han har tagit min plats på den punkten ~ galet :))


Blir nog en promenad sen, skönt & komma ut! Ser ut att bli tipptoppväder idag...


Av Emma - 9 september 2012 16:18

Söndag, veckans sista dag...!!

Vilodag - nänänä... tvätt & fixdag (som jag tycker jag har de flesta dagar)!!

Vikt tvätt (som är sååå tråkigt), tvättat snart 3 maskiner, 1 kvar!!

Tömt en låda med saker från "lådrummet"...

Lagt ner Edvins "56-kläder" i en låda - nu é de "62" som gäller sedan ett tag tillbaka!!


Var precis ute & serverade sambon kaffe - han håller traktorn/pressen/åkern sällskap idag :))

Edvin passade kaffet i vagnen - det tog på krafterna så han slumrar gott i vagnen nu...



Lillgrabben har för övrigt suttit i sin bumbostol idag - vilket funka ganska bra! Någon dag till så har han "kläm på" hur man ska sitta i den & inte få "slagsida..."!!


Nä... ja får väl sortera vidare... Skam den som ger sig - om ett tag har vi nog tömt så gott d går!!

Av Emma - 9 september 2012 11:32

Imorgon smäller de,tupperwareparty på granbacken i löberöd! 19.00 startar de,tag med vänner & bekanta så blir vi ett stort glatt gäng...!

Stekgrytam ni ser på bilden kostar under denna v 799kr,vilket e halva priset jämfört med ord! Så tveka inte...

Av Emma - 6 september 2012 16:41

En gång, för längesen, hette mitt & sickans "boningsföretag" de - på jobbetid!!

Idag var det dax igen, trots mammaledigheten begav vi oss till verket - för att lära Janet att bona!

Funka fint, golvet blev blankt & förhoppningsvis utan missar... men alla é vi barn i början :)) Men hon klara de galant...


Sen begav vi oss hem, på gården stod min bror med massa gamla "filipleksaker", som numera är edvinleksaker - eller blir det när han blir så pass gammal :))


Larmnissen har varit här idag, så nu slipper jag lyssna på det irriterande ljudet från huvudstationen!! Great...



Nu står en kopp kaffe bredvid datorn, jag ska kolla runt på nätet lite, sen när sambon kommer hem blir det kokt potatis, kokt broccoli, vitlöksmarinerad makrill :)) Mums...

Av Emma - 5 september 2012 17:37

Ja Lillördag idag! Har tvättat några maskiner tvätt,varit och veckohandlat och även på återträff med de vi gick föräldrautbildning ihop med- skoj att se alla föräldrar och barn! Som låg i magarna sist vi sågs.

Presentation

~mammaledig~sambo~kattägare~landet~djur~träning~naglar~massage~vänner~kärlek~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards