Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma - 31 augusti 2012 10:55

* tvätten i maskinen

* frukosten i magen

* kaffemugg x2 strax i magen

* det trådlösa bredbandet fixat

* internet explorer 9 é fixat


Klart nöjd & kl é inte ens 11.00


Stax kommer mamsen, hon ska försöka förstå sig på min sony ericsson! Hennes nokia "stenåldersmodell" har lämnat in, nästan för gott... Dax för kamera, mms osv... De kräver nog en 3e kopp kaffe :))

Av Emma - 30 augusti 2012 19:58

Ungefär så ser mitt liv ut just nu!!

Fullt upp med dopet på söndag, bakning, dukningsplanering, inhandling osv!

Tack till mamma, svärmor m.fl som ställer upp med en hjälpande hand!


Idag begav vi oss till Center syd för att shoppa kläder till mig till söndag, men även för att fixa trådlöst bredband i huset! NU é det äntligen på plats!! Men det här med kläderna, det var inte rätt dag för shopping utav sånt. Idag kände jag mig som en kandidat till biggest loser. Ingenting passa, färgerna vart fula, det som var snyggt satt illa deluxe... Nä vet ni vad, det blir skärpning på motionsfronten! Förhoppningsvis finns lite mer tid efter dopet till de dagliga promenaderna som fått "lida" de sista veckorna. Tur jag köpte zumba i Ullared iaf...!!


Haft finbesök idag me, Martina har varit här :)) Skoj <3


Hunnit med valpmys i veckan också, Camilla & Helen fick bebismys & ja fick valpmys!!

En sväng utav EP´s duo har också existerat!!


Nu, en snackesjuk son vid sidan om mig!! En sambo ute i verkstan!! En katt på "sin plats i soffan"!! Och en mamma framför datorn, i full gång med att uppdatera den :))

Av Emma - 27 augusti 2012 23:38

Älskar brios vaggtassar, med små enkla rörelser med fingertoppen & hela sängen gungar!! Toppen... Lätt "ett måste..."!!

Imorgon blir en hektisk dag - tror ja stupar i säng... Hårt att va mammaledig!! Hur hårt de än må va så njuter jag vill 110% av friheten!!

Nä,snart dax att träffa John blund!! Mitt stora hjärta sover redan, bara mitt lilla som ska förstå att han inte missar något nu på natten om han sover!!

<3

Av Emma - 24 augusti 2012 12:35

Fredag innebar sovmorgon... Sen en god frukost på de!! Efter det en god kopp kaffe samtidigt som fötterna fick sig ett fotbad!! Nu blir de lite manikyr när sonen sover sen får ja väl dansa med herr slang en stund också!! En orange/röd fällande katt och svartgolv é ingen lysande kombination... =//

Av Emma - 23 augusti 2012 09:48

...affären där du inte behöver oroa dig, pengarna rullar!!

Va där igår med mamma & syster ~ som vanligt toppa jag "billigan"!! Fick hem mycket bra saker,bla zumbaträningsskivor - så morgontrötta jag ställde klockan & upp & körde 40min!! Skönt...

Får finbesök idag av Carina & Werner!! Sen i em kommer Hannah ner!!

Klart godkänd dag igår & dagen idag blir nog inte sämre :-)

Av Emma - 20 augusti 2012 15:30

Skönt att sommaren e här,men jag hade lätt klarat mig. Utan alla dessa millimetrar :(( vi får stanna inne för de kryper ner i vagnen trots nät ://

Idag passa vi (läs jag,sonen sov) på att fylla frysen med lite kakor!! Vegabullarna ligger på svalning nu!!

Har precis tagit en dusch och Lillgrabben fick också följa med,även han behöver svalka sig!! Så nu sitter vi i soffan,tog på krafterna att duscha så nu é de matstund innan vi ska bege oss mot Eslöv & veckohandla!!

Sen ikväll står tonfisksallad på matsedeln ~ lagom "tung" mat i värmen!!

Av Emma - 19 augusti 2012 11:31

... e vad jag har nu när det är trösesäsong!! Men det är mysigt, livet på landet :))


Idag står tvätt, disk, klädvik på schemat!! Även kalas för mamsen, som fyllt år i veckan, ska vi hinna med!!


En liten uppdatering utav dansklubbens hemsida é också med i planeringen!! Som vanligt har mina dygn fler än 24h, åtminstone i huvudet :))


Gårdagskvällen innebar fotbollsgolf - mysigt blev det :) 11st glada (var av 9 spelande) prickar spelade & grillade & hade allmänt skoj :)) Lagom lördagskväll!!!

Av Emma - 18 augusti 2012 10:15

...att vakna bredvid den man älskar & höra älskade sonen jollra i sin säng... Bättre start på morgonen finns inte <3

Sitter med en kopp kaffe nu & samlar kraft till att orka börja med "agendorna" till dopet!

Ska även ner t "city" & shoppa presentkort t mamsen idag,kalasr imorgon! Inte dåligt att lilla Marieholm kan erbjuda både hotstonemassage & medicinsk fotvård!!

Fotbollsgolf närmre kväll ~ vem vinner?!

Presentation

~mammaledig~sambo~kattägare~landet~djur~träning~naglar~massage~vänner~kärlek~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards